Južina

Južina uzima svoj danak u prosuđivanju... Kaže se da jugo negativno utječe na racionalno prosuđivanje.
Možda je to uzrok.
Netko reče „takav sam pa ca i ja sam samo covik od krvi i mesa“... mislim se kako neprimjereno opravdanje... ako smo „samo“ ljudi od krvi i mesa što nas to razlikuje od ovce...
Ugodan glas predavačice Dr. Sc. Anamarije Kurilić prekida moje tlapnje, budi mi znatiželju. Vijećnica je iznenađujuće dobro popunjena, više judi nego na zadnjem gradskom vijeću. „Rimske starine iz Paga i njegove okolice“ tema zanimljiva, povijesna, pretvori sam se u uho. Pozorno slušam, Pag... da, lokacija Zameti, ah nema „pravih“ nalaza. Stari grad... nisu nađeni dokazi... Postoji jedna nadgrobna ploča u Pagu iz rimskog doba ali je nema... i onda Cissa, Gissa ili Kissa kako ki voli. Dokazi, nekropole, istraživanja, nalazi... jedan od najvrjednijih drveno sidro kojih ima samo nekoliko nađenih na sredozemlju, akvadukti, buže, grobi, keramika, zidovi, mozaici, kanalizacija, bogate rimske obitelji, značajna luka, plovni putevi, istraživanja u toku... Sve se svelo na to znate u Pagu tražimo.... u Novalji nalazimo... u mislima mi se izokreće naziv ovog predavanja slažem ga kako triba pa sad glasi „Rimske starine iz Cisse i njene okolice“.... A naša nadgrobna ploča? Šmrc... uzidana je u gradskoj kuli... izblidila... na njoj je pisalo nešto ka... „počivao ovdje u miru dovijeka“. U miru dovijeka? U zidu dovijeka! Da bi nadomjestili kamen ki je fali... uzeli su epitaf s tvog groba...
Na platnu projekcija... na njoj stihovi za kraj:

Svaki narod onoliko vridi
Kol'ko svoje poštuje i cini.
Koj prid tuđim svoje zapostavja,
Ni dostojan da svoj rod obnavja.

(Berto Balabanić)